פרסום באינטרנט

פרסום הוא אמצעי ליצירת דיאלוג עם קהלי היעד באמצעות תקשורת המונים. הפרסום כתהליך הוא פעולת תקשורת מתוכננת, המיועדת להעביר מסר אחד או מספר מסרים מצומצמים לקהלי מטרה רחבים באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים.
פרסום הוא אמצעי ליצירת דיאלוג עם קהלי היעד באמצעות תקשורת המונים. הפרסום כתהליך הוא פעולת תקשורת מתוכננת, המיועדת להעביר מסר אחד או מספר מסרים מצומצמים לקהלי מטרה רחבים באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים.

מטרותיו העיקריות של הפרסום הן: יידוע, שכנוע, איזכור, חיזוק עמדות והנעה לפעולה.

הפרסום נכלל בתמהיל התקשורת השיווקית של הפירמה (הכולל גם יחסי ציבור, קידום מכירות, שיווק ישיר ומכירה אישית).

הפרסום, בניגוד לתוכן תקשורתי אחר, מניח את קידום נושא הפרסום בתכליתו, ומכפיף את שאר הגורמים (השפעה על הקהל, השפעה סביבתית, השפעה על התקשורת וכו') כמשניים לו.

הפצת רעיונות פוליטיים מוגדרת כתעמולה.

מאפייני הפרסום
המאפיינים העיקריים של הפרסום הינם:

1.תשלום עבור נוכחות במדיה.
2.יכולת שליטה ובקרה גבוהה של המפרסם.
3.אמינות נתפשת נמוכה יחסית לאמצעי שיווק אחרים כמו יחסי ציבור.
4.לא אישי - הפרסום עושה שימוש במדיה המוניים ולכן אינו אישי.
5.יקר בדרך כלל - בהשוואה לכלי שיווק אחרים, פרסום הינו יקר למדי
קיימים שני סוגי פרסום עיקריים:

•פרסום המבוסס על ניסיון רציונלי להביא לידיעת קהל היעד מידע רלוונטי בנוגע לנושא הפרסום
•פרסום המבוסס על מניפולציה המבוצעת על קהל הפרסום, באמצעים שונים שהעיקריים שבהם משיכת תשומת לב וחזרות.
אמצעי הפרסום

שלט חוצות המבשר לתושבי הרצליה על חגיגות יום העצמאות
שלטי חוצות ענקיים על-גבי בניינים ברחוב ההלכה ברמת גןהאמצעים המשמשים לפרסום, נבחרים בהתאם לנושא המפורסם ולאופיו של קהל היעד, תוך התחשבות במגבלות התקציב.


האמצעים הנפוצים:

אמצעי הפרסום המסורתיים ההמוניים
•עיתונות
•רדיו - ארצי ומקומי
•טלוויזיה
•קולנוע
•תחבורה ציבורית
•שילוט חוצות
•אינטרנט
אמצעי פרסום אלטרנטיביים
משמשים בעיקר לצורכי קידום מכירות המכונים בשפת הברנג'ה מתחת לקו/BTL - Below The Line

•עלוני פרסום - פליירים
•קטלוגים
•פרסום בבתי שימוש
•גלויות
•אספות
•הפצת שמועות או שיווק ויראלי
•שלטים
מטרת הפרסום ומדידת אפקטיביות פרסום
ישנם שישה יעדים אותם מנסה הפרסום להשיג, שעל פי הם נמדדת בדרך כלל מידת האפקטיביות של הפרסום אצל קהל היעד הרלוונטי:

•חשיפה - האם קהל היעד נחשף למסר הפירסומי. מבדיקת נתונים אלו ניתן להסיק אודות הצלחת פריסת המדיה של הפרסום,
•זכירה - האם קהל היעד זוכר כי נחשף למסר? בדרך כלל מחלקים את הזכירה (או המודעות למסר) לזכירה בלתי נעזרת - כזו שקהל היעד יכול לספר עליה ללא איזכורים, נעזרת למחצה - כזו שקהל היעד יכול להציג לאחר שנשאל שאלות מסייעות, או זכירה נעזרת המעידה על כך שקהל היעד הודה כי הוא זוכר מסר פירסומי רק לאחר שנשאל על כך באופן ישיר.
•אהדה - האם לקהל היעד עמדות חיוביות כלפי המסר הפירסומי. מטרת הפרסום ליצור אהדה בדרך כלל למרות שאהדה אין פירושה בהכרח שכנוע.
•הבנת המסר - האם ברור לקהל היעד מה "ניסו להגיד" בפרסומת? לעיתים קרובות מתברר שצרכנים אהבו פרסומת כזו או אחרת, אבל טעו בהבנת המסר שלה.
•הנעה לפעולה או כוונת רכישה - האם הפרסומת שכנעה את קהל היעד לנקוט בהתנהגות הרצויה? (בדרך כלל להתנסות במוצר או שירות).
•יצירת עמדות הקשורות למותג - לעיתים אין מטרתה של הפרסומת רק לשנות התנהגות, אלא לחזק תפיסות וערכים של מותג.
פרסום מקוון
ערך מורחב - שיווק באינטרנט
שימוש בטכנולוגית האינטרנט לטובת העברת מסרים שיווקיים ופרסומיים. השיווק והפרסום המקוון מתאפיינים באינטראקטיביות, תקשורת סימטרית, פרסונליזציה ושיווק 1:1. כלי הפרסום הפופולריים ביותר כוללים מנועי חיפוש, באנרים, חסויות, דוא"ל, פופ אפ ומדיה עשירה.

פרסום באינטרנט), הנו בהגדרתו שימוש באינטרנט לצורך פרסום של מוצרים ושירותים.
פרסום באינטרנט מתחלק כיום לכמה אפיקים מרכזיים:

•פרסום באתרי אינטרנט המתבסס על מודל "תמחור על פי הקלקה" (Pay Per Click).
•פרסום במנועי חיפוש (Search Engine Marketing) הכולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization)
•באנרים (Web Banners) - פרסומת המוצגת באתרי אינטרנט
•פרסום מבוסס דואר אלקטרוני (e-mail marketing)
•פרסום באינטרנט מבוסס בלוגים (Blog marketing)
•פרסום מבוסס כתבות ופרסומי עיתונות (Article Marketing, PR Marketing)
פרסום מקוון בפועל, מורכב משני שלבים עיקריים:

1.בניית אתר אינטרנט עצמאי למייזם,לעסק,לאירוע (יום הולדת לקרוב משפחה, אירוע השקה למוצר מסוים...) וכו' כך שיהיה נגיש ללקוחות ולמשתמשים בכל העולם כדי לקבל מידע מורחב אודותיו.
2.רכישת שטח פרסום באתר אינטרנט קיים ומנועי חיפוש ואינדקסים מקוונים, כדי להעביר את המסר הפרסומי.
לרוב, נוהגים המפרסמים לשלב בין שני הדרכים להעיל. קרי, בונים אתר אינטרנט עצמאי ומפרסמים אותו ואת כתובתו באתרי אינטרנט קיימים גדולים ומוכרים ובמנועי חיפוש.

חדשות ומבצעים

 מבצע!

יעוץ שיווקי חינם

 

 

עיצוב מגזין מפואר לסיום הליגה למקומות עבודה

 

עיצוב חוברת עבור עיריית גדרה לגיוס תרומות עבור הקמת אולם ספורט

 

בימים אלו מיתגנו את חברת "גימורים" העוסקת בגימור מבנים ברמה גבוהה

 

עיצוב הזמנה יוקרתית, לערב התרמה לאופרה הישראלית

 

עיצוב מאזן מפואר לשנת 2016 למאוחדת

 

מיתוג חברה לייצור ממתקים"תופין ממתקים בע"מ"