כללי זהב להצעת מחיר מבית דפוס

כללי זהב לקבלת הצעת מחיר לעבודת דפוס
ניסיתי לרכז מתוך נסיון של שנים את הכללים החשובים בבואך לקבל הצעת מחיר לעבודות דפוס או דפוס דיגיטלי. ע"י שימוש בכללי הזהב תגדיל כלקוח את סיכוייך לקבל הצעות מחיר אטרקטיביות יותר במחיר וגם במהירות רבה יותר.

1.בבקשת הצעת המחיר תן מידע מפורט ככל האפשר כיצד לחזור אליך .
אין דבר מתסכל יותר עבור בעל בית דפוס מלקבל בקשה להצעת מחיר לעבדות דפוס מורכבת, לעבוד על ההצעה ולהכינה ואז לגלות שהמייל שציינת בהצעה לחזרה אליך שגוי. אם לא צירפת מס' טלפון לא תהיה לבעל בית הדפוס כל דרך ליצור עמך קשר.
2.ציין את המוצר הסופי בו אתה מעוניין.
עזור לאיש המכירות העומד מולך להכין לך הצעת מחיר מדויקת ככל האפשר ולפיכך גם זולה יותר עבורך, ע"י קבלת מידע מדויק ממך. לדוגמא אם אתה מעוניין ב1,000 פליירים על צד אחד בגודל 4A על נייר 300 גרם ו- 10000 כרטיסי ביקור בגודל 5X9 ס"מ אל תבקש מאיש המכירות לתמחר לך את העבודה כהרצה אחת של 1000 דפי 3A. במקום לעשות זאת ציין בפני איש המכירות מה העבודות אשר ברצונך לבצע, והוא יחליט כיצד לבצען בצורה הכלכלית והנוחה יותר. כמובן שעדיף להשאיר בידי איש הדפוס את ההחלטה באיזו שיטה להפיק את הג'וב בדפוס דיגיטלי, או דפוס אופסט.
3.דבר על זה!
אם באמת אתה מעוניין לקבל את המוצר הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר , הרם טלפון אחרי ששלחת מייל עם בקשה להצעת מחיר ודבר על מה ברצונך לקבל בדיוק ועל האפשרויות השונות להפקת העבודה. לא תמיד זה נדרש אך לעיתים בשיחת טלפון ובירור קצר יוכל בעל בית הדפוס להציע לך פתרון שיתאים לך יותר ויהיה חסכוני יותר.
4.הייה ספציפי כשנדרש וגמיש בדרישות כשאפשר.
עבודות רבות יכולות להיות מודפסות במהירות ובכלכליות תוך שימוש בשיטות השונות מאלו שביקשת אתה. עמוד על שלך כאשר מדובר בפרטים החיוניים לבצוע העבודה - כך לדוגמא אם לא אכפת לך אם העבודה תודפס על נייר 115 או 135 גרם או 170 גרם ציין בערך 150 גרם וכו'. אם אתה רוצה ציפו לכרטיסי הביקור שלך ואין לך העדפה ללמינציה או קפסולציה , ציין ציפוי למינציה או קפסולציה ואיש הדפוס יציע לך את האפשרות המתאימה לך יותר.
5.שים עצמך במקום בעל בית הדפוס - אל תבקש הצעות מחיר מרובות משתנים.
אם איש המכירות בדפוס מקבל בקשה להצעת מחיר כדלהלן: "חוברת בת 10 או 12 או 18 או 25 עמודים בת 250 או 300 או 500 או 1000 עותקים" משמעות הדבר 16 הצעות מחיר שונות. הסיכוי הוא שאיש הדפוס לא יתייחס להצעה כזו ברצינות וישתדל להתחמק מלבצעה בשל אורך הזמן הרב הנדרש להכינה. התמקדות בהצעת מחיר ממצה ע"י הלקוח תגרור תגובה מהירה ובדרך כלל גם הצעת מחיר יותר אטרקטיבית. אם אין לך מושג כלשהוא אם עבודת הדפוס שאתה רוצה לבצע צריכה לעלות 1000 ₪ או 20,000 ₪ ברור שמשהו לא בסדר. ברור שאתה יכול לבקש מס' אפשרויות בהצעת מחיר אך אל תעביר בקשה, אשר הזמן הנדרש להכנתה הוא שעתיים.
6.אל תשלח במייל הצעה בה יופיעו עוד עשרים בתי דפוס אחרים כמכותבים
יכול להיות שלא תהיה הסכמה על כך אך אני בכל אופן לא אהיה מאושר לבזבז זמן על הכנת הצעה במקרה כזה.
7.הוסף תמיד יום או יומיים לתאריך היעד לבצוע העבודה.
כאשר אתה מזמין עבודה ואתה חייב שתהיה מוכנה ביום רביעי ציין שאתה זקוק לה ביום שני, כך אם יקרה משהו ברגע האחרון יהיו לך עוד יום או יומיים לסיים את העבודה. אל תצפה מאיש הדפוס לזרוק את כל העבודות שבידיו ולבצע את עבודתך תוך יום אחד. ואם אתה זקוק לעבודה בדחיפות רבה - בדוק תחילה האם בית הדפוס יוכל לבצע את עבודת בלוחות הזמנים הנדרשים, ורק אם התשובה חיובית שלח בקשה להצעת מחיר.
8.שלח הגהה או לפחות דוגמא
אם תשלח בפקס' או במייל דוגמא לעבודה שאתה רוצה להפיק, לעיתים קרובות יסייע הדבר לבעלי הדפוס לוודא שביקשת את הצעת המחיר נכון וכך ימנעו אי הבנות (לא יווצר מצב בו ביקשת הצעה ל-10 עמודים ובפועל שלחת עבודה של 10 דפים היינו 20 עמודים- 10 בכל צד)
9.התקשר לקבלת הוראות לשליחת העבודה/סגירת קבצים וכד'
טלפון פשוט לגרפיקאי יחסוך לך ריצות מיותרות וטעויות בביצוע העבודה. מיד לאחר שהחלטת לבצע את העבודה דבר עם הגרפיקאי וקבל הוראות לשליחת קבצים לרמת רזולוציה ולסגירת קבצים, כל זה יחסוך הרבה ריצות, ויביא לזמן הפקה מינימלי לעבודתך.
10.צפה לאישור
אם לא קיבלת אישור במייל- פקס' או טלפון לגבי העובדה שעבודתך בהפקה, יש סיכוי טוב לכך שלא מבצעים את העבודה - שים לב.

בהצלחה בעבודת הדפוס הבאה שלכם!